| |
SQ6XL | 09.11.2010 09:17:27 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Wrocław JO81nd
Posty: 327 #599093 Od: 2008-12-14
| Mam taki pomysł by kupić z pieniędzy Klubowych kilka kit-ów AVT np odbiorniki czy też inne ustrojstwa, proste do uruchomienia i zorganizować warsztaty radiotechniczne dla chętnych. Połączenie zajęć teoretycznych z radiotechniki ( podstawy bo wielu z nas nie wie jak działa tranzystor ) z praktycznym wykorzystaniem nabytej wiedzy podczas budowy swojego pierwszego RX-a czy też innego ustrojstwa. Za ścianą mamy już młodzież dla której takie zajęcia mogą być ciekawe, wykorzystajmy to. Potrzebny sprzęt to podstawowe narzędzia ( obcinaczki, itp )oraz kilka prostych lutownic kolbowych. Przygotuje kosztorys i zobaczymy co się da zrobić. Pozdry. _________________ 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
|
| |
SQ6OXK | 09.11.2010 09:37:42 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO81NB
Posty: 273 #599105 Od: 2010-10-19
| Myślę Maćku że obecny stan egzaminowanie jest dobry. Pamiętajmy, że jesteśmy amatorami, czyli z założenia zajmujemy się tym hobbystycznie, rekreacyjnie i mam nam umożliwić komunikację radiową, a nie studia z radiotechniki.
Ważne jest, aby operator znał zasady, umiał bezpiecznie pracować i oszacować i policzyć podstawowe wielkości elektryczne. I to jest podstawa.
Dopiero, jeśli chce wgłębiać się dalej w tajniki radia poznaje to wszystko, by osiągnąć lepsze możliwość łączności. Można powiedzieć, że osiąga wyższy stopień wtajemniczenia. Takim stopniem jest również znajomość telegrafii, która też daje nowe większe możliwości.
Rozumiem Maćku, że cierpisz z powodu nazywania miernika uniwersalnego, próbnikiem napięcia, ale musimy wybaczyć naszym mniej wtajemniczonym kolegą i delikatnie zwrócić i uwagę że źle to nazywają i pomóc im poszerzać wiedzę w tym kierunku.
Przy okazji, przypomniała mi się moja rozmowa z kolega po studiach elektronicznych (ja jestem elektronikiem hobbysta-samoukiem), który był bardzo dla mnie nie miły i stwierdził, że nie nadaję się na krótkofalarstwa bo nie znałem prawidłowej nazwy układu pomiaru WFS w mojej skrzynce. Mnie wystarczy że wiem że potrzebuje rdzeń pierścieniowy, przewód na 10 zwojów uzwojenia bifilarnego, trymer, dwie diody, kilka rezystorów. A czy to nazywa się sprzęgacz, transformator, układ kogoś tam obchodź mnie już mniej. _________________ Paweł SQ6OXK |
| |
SQ6OXK | 09.11.2010 09:47:58 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO81NB
Posty: 273 #599113 Od: 2010-10-19
Ilość edycji wpisu: 1 | Arku masz Ciekawy pomysł, chętnie pomogę, przyniosę niezbędne narzędzie, "próbnik napięcia" Mogę mieć małe problemy jeśli chodzi poważne błędy w układzie, mam na wyśle trudne do znalezienie, ale w gruncie rzeczy odbiorniki na układach scalonych mieszaczy (NE612) są banalne w konstrukcji i uruchomieniu. Niestety nie mam sondy w.cz., a częstościomierz ma w wersji poskładanego kitu, co mogło by się przydać przy strojeniu i problemach z uruchomieniem.
Pamiętam jak frajda była gdy jako 17÷18 latek składałem Antka, co prawda bez sukcesu, ale mnie wtedy nie miał kto doradzić, pomóc. Myślę, że naprawdę dzieciaki by się cieszyły. Zastanawiam, się czy możemy (ciekawe czy PZK by nas nie wsparło) pozyskać środki na cykliczne takie akcje, by zainteresować młodych krótkofalarstwem.
PS. Ja do tej pory nie wiem jak działa tranzystor. _________________ Paweł SQ6OXK |
| |
SQ6OXK | 09.11.2010 15:54:56 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO81NB
Posty: 273 #599281 Od: 2010-10-19
Ilość edycji wpisu: 1 | Oczywiście Maćku nie śmiem wątpić, że Marek jest mniej wtajemniczony (przepraszam Marku), była to wypowiedz ogólna, na temat braku wiedzy.
Sam ostatnio pomógł sprawdzić moją skrzynkę i jestem mu wdzięczny, bo sam dałem na tym polu plamę. Za szybko się zdenerwowałem, że kupiłem na aukcji uszkodzoną i sam nie podszedłem do niej odpowiednio.
Ostatnio często spotyka się z narzekaniem niektórych (nie mówię o Tobie Maćku) jak to źle, że zniesiono telegrafię, ułatwiono tak egzamin i zaleje nas fala CB-maniaków. Zaczyna mi się udzielać to i reaguję na to stanowczo, nawet może zbyt, ale sam pamiętam jak zaczynałem i działanie skrzynki było dla mnie magią
Masz rację, że to smutne, niestety coraz częściej się widzi takie zachowanie i zaczynam nabierać przekonania, że właśnie nawet multimetr czy lutownica musi być zamknięta pod kluczem, która trzeba pilnować kto zabiera i upominać kiedy odda. To smutne i frustrujące szczególnie jak jest nagle do czegoś potrzebne. Ja właśnie jestem z takich co zawsze liczy, że w takim klubie jak nasz udam na się rozwiązać każdy problem i zbudować nie jedno urządzenie. Sam mam wiele różnych kłopotów ze swoimi HomeMade, które czasami okazują się banalnymi.
Co do sądy, brak wynika chyba trochę z lenistwa, bo zrobić jest oczywiście jest łatwo. Jednak poszukuję (były takie ładne rosyjskie) gotową fabryczna, którą podłącza się do multimetru i otrzymuje dokładny wynik. W sumie to mam nawet AD8302 czy 8307, bo nie pamiętam który jest liniowy, aby sobie zrobić. Niechęć wynika z powodu płytki, które po prostu wychodzą mi marnie 
Naprawdę jestem, za takimi warsztatami, chętnie nawet wydam kilka groszy na takie kity. O ile pamiętam, odbiornik z AVT chyba nie przekracza 50 zł, wiec dwa w roku można ufundować. _________________ Paweł SQ6OXK |
| |
SQ6ILJ | 10.03.2011 12:21:03 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 182 #663449 Od: 2008-12-14
| Chciałbym trochę uporządkować i dalszą dyskusją na temat 140 i trx przenieść tutaj cytuję co poniektóre wypowiedzi:
Obecne radio nadaje się do użytku w klubie, stacjonarnego. zresztą na takich wyjazdach zawsze muszą być dwa. Proponuję więc rozpocząć dyskusję na modelem radia klubowego. Ja optuję za IC 7000. Ma wszystko to co potrzeba, jest małe, dobre, sprawdzone, wszystko można na nim robić! ale może ktoś ma inne zdanie na temat radia do klubu. jakby co to na koniec, po wysłuchaniu wszystkich za i przeciw, proponuje zrobić głosowanie! może być elektroniczne, tu na forum! 73 Marek sp6nic
Ja proponuje ICOM IC-706, ze względu na to, że wydaje mi się, że IC-7000 jest po prostu za kosztowany, na taki cel. To radio ma mniej bajerów, ale finansowo jest korzystniejsze. Nowe można zakupić gdzieś koło 3500 zł. Po drugie to radio ma również 2m i 70cm, więc możemy na wyjazdach zaprezentować również pracę z UKF-ach (zasady i sposób funkcjonowania przemienników itp.)
PS. Ewentualnie YAESU FT-857D Paweł SQ6OXK
No i wszystko wiadomo. Swoja drogą co po 140-tce, jak się okażę że nie mamy anten i warynki zasilania mogą być zbyt niskie. Ktoś zna jaki pobór mocy jest w umowie? Paweł SQ6OXK
Na ściągnięću R-140 ki będzie ogromna sztuka stracić! Na Wiki można sprawdzić ile waży taki star 266, pomnożyć przez 0,5zł, taka zaniżona cena złomu. I popatrzeć na wynik!Do tego na budzie znajdują się 3 maszty, c.a. po 400zł.( których nie mamy w klubie, a wyjazdy się kroją! zamki, obozy, Wolin) Dwa agregaty. Cała masa osprzętu antenowego, typu linki, kable, podstawki, anteny. Buda z Aluminium. PA 1,5KW. Odbiornik R-155. No długo by wymieniać. Płacąc za lawetę 1500zł po odpowiednim działaniu nie dość że zyskamy trochę sprzętu to jeszcze na tranciver można zarobić! I to bez jakiś specjalnie wysiłków! Najpierw trzeba sprowadzić! Jutro z Robertem ICO jedziemy do Lublińca, na rekonesans, dogadanie się, wybranie lepszej sztuki. Arek załatwił już miejsce na garażowanie, na Stanicy, jakieś 500m od klubu. Trzymać kciuki! 73 Marek sp6nic
|
| |
SP6ICO | 10.03.2011 22:25:28 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław JO81LC
Posty: 64 #663907 Od: 2009-9-13
| Pojedziemy zobaczymy co nam chcą dać. lepiej wydać na paliwo 100 PLN niż 1500 PLN Jutro okaże się co z garażu wytoczą aby oddać zamiast utylizować !! |
| |
SP6NIC | 11.03.2011 15:33:17 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 467 #664162 Od: 2008-12-15
| Kadet Milian melduje wykonanie zadania! Wspólnie z Robertem SP6ICO byliśmy w JW4101 i zobaczyliśmy naszą R-140 tkę! Stoji! Niezle się prezentuje. Ruszyć nie ruszy bo opony są sparciałe, podobno. Ale auto jest ok, znaczy po remoncie. ( 3 maszty ( dwa rurowe, składane i jeden pneumatyk.) Dwa agregaty. No i to co powinno być w środku jest. Mam wszystkie namiary na funkcyjnych.Sprawa jest już całkowicie dograna! Teraz trzeba załatwić lawetę, i ustalić kiedy jedziemy po nią. Trzeba ich ze 3 dni wcześniej powiadomić coby ja przestawili. Jest zastawiona innymi autami. 73 Marek sp6nic |
| |
SQ6ILJ | 11.03.2011 15:53:07 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 182 #664170 Od: 2008-12-14
| Jak by dało radę to może dało by radę wyrwać jakiś dodatkowy osprzęt. Może warto popytać? |
| |
SP6NIC | 11.03.2011 16:50:33 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 467 #664204 Od: 2008-12-15
| teraz nie pytałem. Winikało z rozmowy iż gośćiu, krótkofalowiec zresztą, kapitan, zajmuje się tylko autami łączności i są wszystkie ukompletowane, do przekazania komuś. R-140 ki były dwie, już przydzielone/ Jedna nam , druga dla tej osoby o, której mówił JMR na spotkaniu DASR A jutro wylatuje do Afgany. Coś tam można pogadać z jego zastępca, jak po odbiór pojedziemy. ale to ludzie znający się na rzeczy. To co jest w zupełności nam wystarczy. Można zacząć się starać o następną! Np R-137, od 30 do 60 Mhz! |
| |
SP6NIC | 12.03.2011 14:51:02 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 467 #664573 Od: 2008-12-15
Ilość edycji wpisu: 1 |
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Szkoda że nie rozdają wersji "M". Tam byłby jeden maszt pneumatyczny więcej! ale tak wstępnie policzyłem to wychodzi że na tej "Budzie" jest jakieś 250m linki miedzianej! I z tego co pamiętam to grubej! Zaspokoi potrzeby klubu! |
| |
SQ6OXK | 12.03.2011 17:58:42 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JO81NB
Posty: 273 #664689 Od: 2010-10-19
| Podajcie mi na email-a (sq6oxk@panex.com.pl) dokładnie skąd-dokąd i jaki ostatecznie mamy termin na zabranie tego Stara 266. Spróbuje się dowiedzieć o cenę takiej usługi, w firmie której prowadzę księgowość. Mam nadzieje, że uda się wynegocjować jakąś rozsądną cenę, może będzie tak, że z tamtej okolicy akurat będzie wracać pusta i będzie tylko za przejazd w jedną stronę. _________________ Paweł SQ6OXK |
| |
SQ6XL | 12.03.2011 19:41:09 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Wrocław JO81nd
Posty: 327 #664745 Od: 2008-12-14
| Paweł, kurs to Wrocław Lubliniec Wrocław lub jak powrotny to Lubliniec Wrocław. Jako powrót byłoby najlepiej. Termin do 25.03.2011 z tym, że trzeba ich ze dwa dni wcześniej powiadomić. _________________ 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
|
| |
SP6NIC | 12.03.2011 21:48:48 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 467 #664827 Od: 2008-12-15
Ilość edycji wpisu: 1 | No jakby był tylko jeden kurs po drodze, to byłoby super! to się staraj!!! Każdy z forumowiczów, klubowiczów niech swoja mózgownice uruchomi!!! 73 Marek sp6nic |
| |
SP6NIC | 13.03.2011 18:03:18 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 467 #665074 Od: 2008-12-15
| Kilka fotek z Lublińca na tle naszej przyszłej!
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
SQ6ILJ | 13.03.2011 19:52:35 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 182 #665131 Od: 2008-12-14
| Wygląda na to że na aucie są tablice rejestracyjne. Może jednak jest zarejestrowane?
|
| |
SP6ICO | 13.03.2011 20:35:09 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław JO81LC
Posty: 64 #665156 Od: 2009-9-13
| Zgadza się Kuba są tablice rej. ale jak to w wojsku auto jest ubezpieczone zbiorowo. Te auta co wyjeżdżają te się zgłasza i dostają ubezpieczenie. Nigdy wszystkie auta z jednostki nie wyjeżdżają. Aby naszą 140 przyjechać do Wrocka trzeba by było koła zmienić na dobre.Te co są nadają się na szrot, są sparciałe od środka. |
| |
SQ8MZW | 13.03.2011 22:03:52 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 270 #665222 Od: 2009-9-15
Ilość edycji wpisu: 1 | Witam Mam namiar na firme która transportowała podczas wyprowadzki u mnie w pracy ciężki sprzęt (młoty, prasy itp) Jeśli jest ktoś zainteresowany mogę przekazać namiary. Proszę o kontakt email, gsm itp Pozdrawiam |
| |
SQ6XL | 14.03.2011 08:49:52 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Wrocław JO81nd
Posty: 327 #665328 Od: 2008-12-14
| Cześć Maciej to po prostu zadzwoń do nich i zapytaj o cenę i termin. Pozdry. _________________ 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
|
| |
SQ8MZW | 14.03.2011 09:37:15 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 270 #665363 Od: 2009-9-15
Ilość edycji wpisu: 5 | 150zł netto za godzinę + ewentualne koszty załadunku (jesli stara nie uruchomimy) potrzebne będzie pismo zlecenie przewozu z jakąś pieczątką i tyle umówiłem wstępnie na ostatni tydzień marca powiedziałem że star da rade sam wjechać na lawete
musimy znac jego wysokość jeśli powyżej 3m to firma musi załatwiac pozwolenie dyrekcji dróg i autostrad jeśli mniej to git
 |
| |
SQ6XL | 14.03.2011 10:01:05 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Wrocław JO81nd
Posty: 327 #665380 Od: 2008-12-14
| Robert SP6ICO ile to zajmie czasu według Ciebie? Jechałeś co prawda osobówką, myślę że czas jak pojedzie lawetą będzie większy ale chyba nie dwa razy. Z załadunkiem na miejscu nie będzie problemu bo jak by co to go wepchną, tak powiedzieli przynajmniej. _________________ 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
|