Witamy na forum Harcerskiego Klubu łączności SP6ZDA " WROCŁAWSKIE ORLĘTA "



NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SPRAWY KLUBOWE » SPRZĘT W KLUBIE

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 6 / 10>>>    strony: 12345[6]78910

SPRZĘT W KLUBIE

  
SP6NIC
07.04.2011 15:48:02
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 467 #679716
Od: 2008-12-15
Dużo!wesoły
  
sq6kbx
07.04.2011 15:53:02
Grupa: Użytkownik

Posty: 19 #679720
Od: 2011-3-8


Ilość edycji wpisu: 2
4.1l/mth

ten mniejszy 2kW spala 1.3l.mth

Prądnica GAB 8-3/400 podłączana do PTO skrzyni rozdzielczej (pędzone z silnika stara) to już ..... skolko godno
  
SQ6XL
07.04.2011 16:46:59
poziom 4



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Wrocław JO81nd

Posty: 327 #679749
Od: 2008-12-14
Też jestem za tym by odpalić, na opałowym wystarczy.
_________________
73 de SQ6XL !! www.sq6xl.eu
  
sq6kbx
07.04.2011 17:04:47
Grupa: Użytkownik

Posty: 19 #679760
Od: 2011-3-8


Ilość edycji wpisu: 1
Z tego co widziałem silnik ma porozkręcane przewody olejowe i paliwowe także z odpaleniem silnika raczej ostrożnie.


Agregaty są na benzynę.

ps. może Wam się przyda

http://stareinstrukcje.pl/wp-content/uploads/2011/01/Instrukcja-pab-2-1-230.pdf
  
SP6NIC
07.04.2011 17:14:05
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 467 #679766
Od: 2008-12-15
Arek SQ6XL Foty by się przydały! Zamieść na jakieś picasie a ja czy inni se pościągamy!W klubie jest licencja dla jakiegoś twojego klubu. Arek OET coś w sobotę lub niedziele planuje z odpalaniem. Ma tam , na stanice podrzucić na przechowanie jakiś kontener i przyjedzie niby z jakimiś fachowcami od auta.Wczoraj tam byliśmy i pochowaliśmy wszystkie maszty do środka budy. Klucze do niej mam ja i Kuba ILJ.Wczoraj był Waldek 3Z6AEF to mu tez pokazaliśmy nasz nowy traciver!
  
SQ6XL
07.04.2011 18:40:20
poziom 4



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Wrocław JO81nd

Posty: 327 #679860
Od: 2008-12-14
ok , dzisiaj wrzucę do na Klubową picassę.
_________________
73 de SQ6XL !! www.sq6xl.eu
  
SQ6XL
07.04.2011 22:32:20
poziom 4



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Wrocław JO81nd

Posty: 327 #680009
Od: 2008-12-14
Zdjęcia do obejrzenia u mnie na picassie .


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
73 de SQ6XL !! www.sq6xl.eu
  
SQ6OXK
07.04.2011 23:05:48
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81NB

Posty: 273 #680024
Od: 2010-10-19
Mnie się zdaję, że ten luźny przewód powinien iść do sprężarki powietrza, której brak.
Do odpalenia silnika nie jest potrzebna, a ponieważ sprężarka jest tylko dodatkiem, trzeba się tylko przyjrzeć by nic się nie wkręciło.
Jednak załączanie napędu prądnic i odłączanie napędów od silnika są na pewno realizowana pneumatycznymi siłownika. Pytanie grzmi czy da się je zdemontować i przełączyć napęd na prądnice blokują je mechanicznie.

Aha i brakuje korka od wlewu oleju, środkowa pokrywa zaworów jest otwarta, zastanawiam się czy pociągnie to za sobą korozji elementów silnika, szczególnie elementów wystawionych na działanie powietrza.

Jeśli nie planujemy nim jeździć, ewentualnie uruchamiać prądnicy napędzanej od silnika, to szkoda pracy i wysiłku.




_________________
Paweł SQ6OXK
  
SQ6OXK
12.04.2011 22:41:56
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81NB

Posty: 273 #682728
Od: 2010-10-19
Kuba SQ6ILJ wysłałem do Ciebie maila z prośba o dane do faktury dla firmy transportowej.
_________________
Paweł SQ6OXK
  
SP6NIC
15.04.2011 16:26:27
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 467 #684441
Od: 2008-12-15
W niedzielę są plany pobawienia się w uruchamianie stara i radiostacji. Tak po 15 tej. Jeśli jutro, w sobotę ktoś wpadłby do klubu z paliwem to można by się pobawić z agregatem. Zobaczyć , oglądnąć, spróbować uruchomić. W niedzielę , po zajęciach na stanicy można by tez sezon grillowy rozpocząć!wesoły
783 sp6nic
  
SP6NIC
20.04.2011 20:29:05
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 467 #687172
Od: 2008-12-15
Dzisiaj z Witkiem SQ6NEU uruchamialiśmy agregat od r-140 ki. Poszło! Wiemy o co z nim chodzi. Ale okazała się iż trzeba przeczyścić bak, zbiornik na benzyne. Bo strasznie dużo w nim farfocli i na pewno zatarły się silnik. Bak zdemontowaliśmy i jest w klubie na kuracji. Przy okazji odnalazłem w schowku 4 anteny prętowe dł. 4m. Można więc pomyśleć o uruchomieniu w jakiś dzień po świętach. Np w środę za tydzień. Potrzebne byłoby paliwo do agregatu, z 10 litrów. Można też z gniazda na stanicy. Kabel jest i starczy na podłączenie. to tyle ciekawostek. Bo widzę że jakiś marazm członków opanował.
73 Marek sp6nic
  
SQ6XL
20.04.2011 21:33:48
poziom 4



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Wrocław JO81nd

Posty: 327 #687261
Od: 2008-12-14
Cześć.
W przerwie międzyświątecznej podejdzie na stanicę nasz kolega, zawodowy kierowca mechanik wojskowy, który zobaczy w jakim stanie jest pojazd i czy warto próbować go uruchomić.
Jeśli tak to spróbujemy to zrobić tak by sprzedawać to ustrojstwo nie jako złom tylko jako urzytkowy pojazd.
Marek , jak sprawa przekazania stara ze stanu PK na stan Hufca? rozmawialiśmy o tym ostatnio na spotkaniu w Hufcu.
Jeśli chcemy myśleć o sprzedaniu tego jako pojazd a nie złom to musimy mieć formalne prawo do tego.
Czy napisałeś w tej sprawie do Piotra JMR-a?
Pozdrawiam
Arek
_________________
73 de SQ6XL !! www.sq6xl.eu
  
SP6NIC
20.04.2011 21:50:15
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 467 #687272
Od: 2008-12-15
Czekam na info od SP2JMR. Napisałem do niego w sprawie stanu prawnego i papierów, i kazał mi trochę poczekać. Dziś było posiedzenie Prezydium ZG i pewno na dniach się okaże co i jak.
  
SQ6NEU
22.04.2011 14:12:28


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Sobótka JO80IV

Posty: 9 #688050
Od: 2008-12-17
Agregat trójfazowy wydaje się być sprawny pod względem mechanicznym, po wyczyszczeniu zbiornika oraz zamontowaniu wraz z nowym wężykiem paliwowym można testować cześć elektryczną. Zamontujemy na wężyku filtr paliwa który posiadam w ten sposób zabezpieczy to gaźnik przed zatkaniem.
Trzeba sprawdzić ten przeciek benzyny spod regulacji obrotów w gaźniku możliwe, że uszczelka jest to wymiany. Teraz jedynie skombinować trochę zwykłej benzyny nie mieszanej z olejem.
  
SQ6OXK
25.04.2011 07:13:32
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81NB

Posty: 273 #689092
Od: 2010-10-19
Jak uruchomiecie silnik chętnie zajmę się cześcia elektryczną i sprawdzimy jak się to zachowuje. Muszę wymyślić jakieś próbne obciążenie, aby sprawdzić czy pod obciążenie utrzymuje napięcie.

PS. Udał wam się może odczytać z jego tabliczki, jaką ma dokładnie moc?
_________________
Paweł SQ6OXK
  
SP6NIC
25.04.2011 09:43:34
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 467 #689118
Od: 2008-12-15
Obciążenie to R-140 ! A na agregacie jest cała masa przyrządów do sprawdzenia, np napięć międzyfazowych. W środę pewnie podłonczać będę całą stację do sieci. Jak szanowne koleżeństwo nie dowiezie paliwa to z sieci na stanicy
  
SQ6OXK
25.04.2011 16:22:18
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81NB

Posty: 273 #689334
Od: 2010-10-19
Marek nie pytałem co zasila agregat, tylko czy może widzieliście ile jest napisane. Trzeba obiążyć w pełni w tedy mamy pewność, że nic się nie bedzie przegrzewało i że potrafi jeszcze wytowrzyć tyle ile trzeba.

Jeśli ktoś bedzie przy Radiostacji proszę niech sprawdzi, musze wiedzieć ile potrzebuje żarówek na sztuczne obciążenia wesoły
_________________
Paweł SQ6OXK
  
SP6NIC
28.04.2011 12:52:10
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 467 #690894
Od: 2008-12-15
Agregat chodzi, działa i daje odpowiednie napięcie. Wczoraj z Witkiem SQ6NEU próbowalismy go podłączyć do stacji. Ale zaświeciła się na stacji żarówka " nieprawidłowa kolejność faz"! Więc na razie lipa. Ta stacja ma całą masę zabezpieczeń. Jak coś jest zle to od razu rozłancza i sygnalizuje. Możliwości jest wiele. Mam na myśli ta usterkę. Generalnie to agregat chodzi ale sens jego używania to nie wiem jaki jest. Wczoraj spliliśmy przez 30 minut 2 litry paliwa. A stacja nie była w zasadzie podłączona! Teraz chcę się skupić na podłączeniu stacji do sieci 380 na stanicy. Ale trzeba wtyk w naszym kablu wymienić, na cywilny!wesołyJutro się tym zajmę a w sobotę będę chciał powalczyć z uruchomieniem stacji
  
SQ6OXK
28.04.2011 16:35:53
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81NB

Posty: 273 #691023
Od: 2010-10-19
Ta kolejność faz to prosta sprawa odpaliliście agreta w nie ta stronę, zaczy silnik kręci się odwrotnie.

A poważnie jest na 2 miuty i dwie nakętni do zrobienia wesoły Musicie zamienić miedzy sobą dwie z trzech żył przewodu zasilającego przy agregacie.

_________________
Paweł SQ6OXK
  
SQ6XL
28.04.2011 18:55:33
poziom 4



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Wrocław JO81nd

Posty: 327 #691089
Od: 2008-12-14
Wtyk przywiozę. Zmiana faz nie problem i już powinno działać.
73
_________________
73 de SQ6XL !! www.sq6xl.eu

Przejdz do góry strony<<<Strona: 6 / 10>>>    strony: 12345[6]78910

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SPRAWY KLUBOWE » SPRZĘT W KLUBIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny