|  |  | 
| SP6NIC | 07.04.2011 15:48:02 | 
|  
 
  
 Grupa: Użytkownik
 
 Posty: 467 #679716
 Od: 2008-12-15
 
 | Dużo!  | 
|  |  | 
| sq6kbx | 07.04.2011 15:53:02 | 
| Grupa: Użytkownik 
 Posty: 19 #679720
 Od: 2011-3-8
 
 
 Ilość edycji wpisu: 2
 | 4.1l/mth 
 ten mniejszy 2kW spala 1.3l.mth
 
 Prądnica GAB 8-3/400 podłączana do PTO skrzyni rozdzielczej (pędzone z silnika stara) to już ..... skolko godno
 | 
|  |  | 
| SQ6XL | 07.04.2011 16:46:59 | 
|  
 
  
 Grupa: Administrator
  
 Lokalizacja: Wrocław JO81nd
 
 Posty: 327 #679749
 Od: 2008-12-14
 
 | Też jestem za tym by odpalić, na opałowym wystarczy. _________________
 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
 | 
|  |  | 
| sq6kbx | 07.04.2011 17:04:47 | 
| Grupa: Użytkownik 
 Posty: 19 #679760
 Od: 2011-3-8
 
 
 Ilość edycji wpisu: 1
 | Z tego co widziałem silnik ma porozkręcane przewody olejowe i paliwowe także z odpaleniem silnika raczej ostrożnie. 
 
 Agregaty są na benzynę.
 
 ps. może Wam się przyda
 
 http://stareinstrukcje.pl/wp-content/uploads/2011/01/Instrukcja-pab-2-1-230.pdf
 | 
|  |  | 
| SP6NIC | 07.04.2011 17:14:05 | 
|  
 
  
 Grupa: Użytkownik
 
 Posty: 467 #679766
 Od: 2008-12-15
 
 | Arek SQ6XL Foty by się przydały! Zamieść na jakieś picasie a ja czy inni se pościągamy!W klubie jest licencja dla jakiegoś twojego klubu. Arek OET coś w sobotę lub niedziele planuje z odpalaniem. Ma tam , na stanice podrzucić na przechowanie jakiś kontener i przyjedzie niby z jakimiś fachowcami od auta.Wczoraj tam byliśmy i pochowaliśmy wszystkie maszty do środka budy. Klucze do niej mam ja i Kuba ILJ.Wczoraj był Waldek 3Z6AEF to mu tez pokazaliśmy nasz nowy traciver! | 
|  |  | 
| SQ6XL | 07.04.2011 18:40:20 | 
|  
 
  
 Grupa: Administrator
  
 Lokalizacja: Wrocław JO81nd
 
 Posty: 327 #679860
 Od: 2008-12-14
 
 | ok , dzisiaj wrzucę do na Klubową picassę. _________________
 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
 | 
|  |  | 
| SQ6XL | 07.04.2011 22:32:20 | 
|  
 
  
 Grupa: Administrator
  
 Lokalizacja: Wrocław JO81nd
 
 Posty: 327 #680009
 Od: 2008-12-14
 
 | Zdjęcia do obejrzenia u mnie na picassie . 
 
 TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
 
 
 _________________
 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
 | 
|  |  | 
| SQ6OXK | 07.04.2011 23:05:48 | 
|  
 Grupa: Użytkownik
 
 Lokalizacja: JO81NB
 
 Posty: 273 #680024
 Od: 2010-10-19
 
 | Mnie się zdaję, że ten luźny przewód powinien iść do sprężarki powietrza, której brak. Do odpalenia silnika nie jest potrzebna, a ponieważ sprężarka jest tylko dodatkiem, trzeba się tylko przyjrzeć by nic się nie wkręciło.
 Jednak załączanie napędu prądnic i odłączanie napędów od silnika są na pewno realizowana pneumatycznymi siłownika. Pytanie grzmi czy da się je zdemontować i przełączyć napęd na prądnice blokują je mechanicznie.
 
 Aha i brakuje korka od wlewu oleju, środkowa pokrywa zaworów jest otwarta, zastanawiam się czy pociągnie to za sobą korozji elementów silnika, szczególnie elementów wystawionych na działanie powietrza.
 
 Jeśli nie planujemy nim jeździć, ewentualnie uruchamiać prądnicy napędzanej od silnika, to szkoda pracy i wysiłku.
 
 
 
 
 _________________
 Paweł SQ6OXK
 | 
|  |  | 
| SQ6OXK | 12.04.2011 22:41:56 | 
|  
 Grupa: Użytkownik
 
 Lokalizacja: JO81NB
 
 Posty: 273 #682728
 Od: 2010-10-19
 
 | Kuba SQ6ILJ wysłałem do Ciebie maila z prośba o dane do faktury dla firmy transportowej. _________________
 Paweł SQ6OXK
 | 
|  |  | 
| SP6NIC | 15.04.2011 16:26:27 | 
|  
 
  
 Grupa: Użytkownik
 
 Posty: 467 #684441
 Od: 2008-12-15
 
 | W niedzielę są plany pobawienia się w uruchamianie stara i radiostacji. Tak po 15 tej. Jeśli jutro, w sobotę ktoś wpadłby do klubu z paliwem to można by się pobawić z agregatem. Zobaczyć , oglądnąć, spróbować uruchomić. W niedzielę , po zajęciach na stanicy można by tez sezon grillowy rozpocząć!  783 sp6nic
 | 
|  |  | 
| SP6NIC | 20.04.2011 20:29:05 | 
|  
 
  
 Grupa: Użytkownik
 
 Posty: 467 #687172
 Od: 2008-12-15
 
 | Dzisiaj z Witkiem SQ6NEU uruchamialiśmy agregat od r-140 ki. Poszło! Wiemy o co z nim chodzi. Ale okazała się iż trzeba przeczyścić bak, zbiornik na benzyne. Bo strasznie dużo w nim farfocli i na pewno zatarły się silnik. Bak zdemontowaliśmy i jest w klubie na kuracji. Przy okazji odnalazłem w schowku 4 anteny prętowe dł. 4m. Można więc pomyśleć o uruchomieniu w jakiś dzień po świętach. Np w środę za tydzień. Potrzebne byłoby paliwo do agregatu, z 10 litrów. Można też z gniazda na stanicy. Kabel jest i starczy na podłączenie. to tyle ciekawostek. Bo widzę że jakiś marazm członków opanował. 73 Marek sp6nic
 | 
|  |  | 
| SQ6XL | 20.04.2011 21:33:48 | 
|  
 
  
 Grupa: Administrator
  
 Lokalizacja: Wrocław JO81nd
 
 Posty: 327 #687261
 Od: 2008-12-14
 
 | Cześć. W przerwie międzyświątecznej podejdzie na stanicę nasz kolega, zawodowy kierowca mechanik wojskowy, który zobaczy w jakim stanie jest pojazd i czy warto próbować go uruchomić.
 Jeśli tak to spróbujemy to zrobić tak by sprzedawać to ustrojstwo nie jako złom tylko jako urzytkowy pojazd.
 Marek , jak sprawa przekazania stara ze stanu PK na stan Hufca? rozmawialiśmy o tym ostatnio na spotkaniu w Hufcu.
 Jeśli chcemy myśleć o sprzedaniu tego jako pojazd a nie złom to musimy mieć formalne prawo do tego.
 Czy napisałeś w tej sprawie do Piotra JMR-a?
 Pozdrawiam
 Arek
 _________________
 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
 | 
|  |  | 
| SP6NIC | 20.04.2011 21:50:15 | 
|  
 
  
 Grupa: Użytkownik
 
 Posty: 467 #687272
 Od: 2008-12-15
 
 | Czekam na info od SP2JMR. Napisałem do niego w sprawie stanu prawnego i papierów, i kazał mi trochę poczekać. Dziś było posiedzenie Prezydium ZG i pewno na dniach się  okaże co i jak. | 
|  |  | 
| SQ6NEU | 22.04.2011 14:12:28 | 
|  
 Grupa: Użytkownik
 
 Lokalizacja: Sobótka JO80IV
 
 Posty: 9 #688050
 Od: 2008-12-17
 
 | Agregat trójfazowy wydaje się być sprawny pod względem mechanicznym, po wyczyszczeniu zbiornika oraz zamontowaniu wraz z nowym wężykiem paliwowym można testować cześć elektryczną. Zamontujemy na wężyku filtr paliwa który posiadam w ten sposób zabezpieczy to gaźnik przed zatkaniem. Trzeba sprawdzić ten przeciek benzyny spod regulacji obrotów w gaźniku możliwe, że uszczelka jest to wymiany. Teraz jedynie skombinować trochę zwykłej benzyny nie mieszanej z olejem.
 
 | 
|  |  | 
| SQ6OXK | 25.04.2011 07:13:32 | 
|  
 Grupa: Użytkownik
 
 Lokalizacja: JO81NB
 
 Posty: 273 #689092
 Od: 2010-10-19
 
 | Jak uruchomiecie silnik chętnie zajmę się cześcia elektryczną i sprawdzimy jak się to zachowuje. Muszę wymyślić jakieś próbne obciążenie, aby sprawdzić czy pod obciążenie utrzymuje napięcie. 
 PS. Udał wam się może odczytać z jego tabliczki, jaką ma dokładnie moc?
 _________________
 Paweł SQ6OXK
 | 
|  |  | 
| SP6NIC | 25.04.2011 09:43:34 | 
|  
 
  
 Grupa: Użytkownik
 
 Posty: 467 #689118
 Od: 2008-12-15
 
 | Obciążenie to R-140 ! A na agregacie jest cała masa przyrządów do sprawdzenia, np napięć międzyfazowych. W środę pewnie podłonczać będę całą stację do sieci. Jak szanowne koleżeństwo nie dowiezie paliwa to z sieci na stanicy | 
|  |  | 
| SQ6OXK | 25.04.2011 16:22:18 | 
|  
 Grupa: Użytkownik
 
 Lokalizacja: JO81NB
 
 Posty: 273 #689334
 Od: 2010-10-19
 
 | Marek nie pytałem co zasila agregat, tylko czy może widzieliście ile jest napisane. Trzeba obiążyć w pełni w tedy mamy pewność, że nic się nie bedzie przegrzewało i że potrafi jeszcze wytowrzyć tyle ile trzeba. 
 Jeśli ktoś bedzie przy Radiostacji proszę niech sprawdzi, musze wiedzieć ile potrzebuje żarówek na sztuczne obciążenia
  _________________
 Paweł SQ6OXK
 | 
|  |  | 
| SP6NIC | 28.04.2011 12:52:10 | 
|  
 
  
 Grupa: Użytkownik
 
 Posty: 467 #690894
 Od: 2008-12-15
 
 | Agregat chodzi, działa i daje odpowiednie napięcie. Wczoraj z Witkiem SQ6NEU próbowalismy go podłączyć do stacji. Ale zaświeciła się na stacji żarówka " nieprawidłowa kolejność faz"! Więc na razie lipa. Ta stacja ma całą masę zabezpieczeń. Jak coś jest zle to od razu rozłancza i sygnalizuje. Możliwości jest wiele. Mam na myśli ta usterkę. Generalnie to agregat chodzi ale sens jego używania  to nie wiem jaki jest. Wczoraj spliliśmy przez 30 minut 2 litry paliwa. A stacja nie była w zasadzie podłączona! Teraz chcę się skupić na podłączeniu stacji do sieci 380 na stanicy. Ale trzeba wtyk w naszym kablu wymienić, na cywilny!  Jutro się tym zajmę a w sobotę będę chciał powalczyć z uruchomieniem stacji | 
|  |  | 
| SQ6OXK | 28.04.2011 16:35:53 | 
|  
 Grupa: Użytkownik
 
 Lokalizacja: JO81NB
 
 Posty: 273 #691023
 Od: 2010-10-19
 
 | Ta kolejność faz to prosta sprawa odpaliliście agreta w nie ta stronę, zaczy silnik kręci się odwrotnie. 
 A poważnie jest na 2 miuty i dwie nakętni do zrobienia
  Musicie zamienić miedzy sobą dwie z trzech żył przewodu zasilającego przy agregacie. 
 _________________
 Paweł SQ6OXK
 | 
|  |  | 
| SQ6XL | 28.04.2011 18:55:33 | 
|  
 
  
 Grupa: Administrator
  
 Lokalizacja: Wrocław JO81nd
 
 Posty: 327 #691089
 Od: 2008-12-14
 
 | Wtyk przywiozę. Zmiana faz nie problem i już powinno działać. 73
 _________________
 73 de SQ6XL !!
www.sq6xl.eu
 |